έ

Ποτέ δεν πυροβολούν στα πόδια.Το μυαλό είν΄ ο στόχος.

Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Τα αυτοκίνητα ορόσημα όλων των εποχών

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πραγματικά φορτωμένα με ένα πλήθος τεχνολογιών,που μπορεί να μην υπήρ- χαν ούτε στα supercars των παιδικών μας χρόνων! Τα τεχνολογικά επιτεύγματα που κάποτε αποτελούσαν εξοπλισμό λίγων υπερπολυτελών αυτοκινήτων,σήμερα είναι στάνταρ εξοπλισμός ακόμη και σε μικρά αυτοκί- νητα πόλης.
Ποια ήταν όμως τα αυτοκίνητα τα οποία αποτέλεσαν ορόσημο με κάποια τεχνολογική τους καινοτομία; Στο άρθρο αυτό συγκεντρώσαμε τα πιο «έξυπνα» αυτοκίνητα όλων των εποχών και τις τεχνολογίες που εισήγα- γαν στο χώρο της αυτοκίνησης και σας τα παρουσιάζουμε κατά αύξουσα χρονολογική σειρά.
1908 Ford Model T
Τεχνολογική πρωτοπορία: Μαζική παραγωγή. Όταν ο Henry Ford ανακάλυψε τη σύγχρονη γραμμή παρα- γωγής, έθεσε το σχέδιο για τη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία που έχουμε σήμερα.
1934 Chrysler Airflow
Τεχνολογική πρωτοπορία: Αεροδυναμική.Το Airflow ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε σε αεροδυ- ναμική σήραγγα.Σήμερα, δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να μην δοκιμάζεται σε αεροδυναμική σήραγγα,καθώς η αεροδυναμική παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην ευστάθεια και στην οικονομία καυσίμου.
1934 Citroen Traction Avant
Εν έτει 1934,η Citroen κατασκεύασε ένα πρωτοποριακό μοντέλο τουλάχιστον 20 χρόνια μπροστά από την εποχή του.Η Traction Avant ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που είχε αυτοφερόμενο αμάξωμα,κίνηση στους εμπρός τροχούς,ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση,υδραυλικό σύστημα φρένων και στους 4 τροχούς.
1938 Volkswagen Beetle
Τεχνολογική πρωτοπορία: Παγκόσμιο μοντέλο.Παρόλο που το Beetle κατασκευάστηκε για τη γερμανική α- γορά,στα τέλη της δεκαετίας του ‘30,το αυτοκίνητο εξάχθηκε σε όλο τον κόσμο,φτάνοντας τα 21,5 εκατομ- μύρια πωλήσεις στα 65 χρόνια της παραγωγής του.
1945 Jeep CJ-2A
Τεχνολογική πρωτοπορία: Το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο.Το Jeep δημιουργήθηκε για τις απαιτήσεις του Β΄ παγκόσμιου πολέμου ως ένα όχημα που μπορεί να πάει παντού.Το πρωτοποριακό του σύστημα τετρακί- νησης αποτέλεσε έμπνευση για τα μελλοντικά οχήματα ελευθέρου χρόνου.
1948 Tucker
Τεχνολογική πρωτοπορία: Ζώνες ασφαλείας.Σήμερα,δύσκολα πιστεύει κανείς ότι μέχρι το 1968 δεν απαι- τούνταν ζώνες ασφαλείας στα αυτοκίνητα.Κι όμως 20 χρόνια νωρίτερα,το Tucker εξοπλιζόταν με ζώνες ασφαλείας. Το ταμπλό του ήταν φτιαγμένο από μαλακά υλικά και είχε έναν κεντρικό προβολέα που στρε- φόταν ανάλογα με το πού στρεφόταν το τιμόνι.Και όλα αυτά το 1948!
1948 Citroen 2CV
Τεχνολογική πρωτοπορία: Αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος.Το 2CV φτιάχτηκε την εποχή αμέσως μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο για να βοηθήσει τους Γάλλους αγρότες να μετακινηθούν με ένα φθηνό μέσο.Μπορεί να ήταν απίστευτα απλό,αλλά ταυτόχρονα πολύ λειτουργικό.Έτσι χάραξε το δρόμο για την κατασκευή των ση- μερινών προσιτών αυτοκινήτων.
1954 Mercedes-Benz 300SL
Τεχνολογική πρωτοπορία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου,πόρτες με άνοιγμα σαν φτερών γλάρου.Πενήντα χρόνια πριν χρησιμοποιηθεί μαζικά η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού στους κινητήρες αυτοκινήτων,η 300SL διέθετε έναν κινητήρα με αυτό το χαρακτηριστικό,αναπτύσσοντας ιπποδύναμη 212 ίππων και τιμή εξωπραγματική για εκείνη την εποχή.Η 300SL ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που οι πόρτες του άνοιγαν με τρόπο που μοιάζει με φτερά γλάρου,βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την ακαμψία του αμαξώματος.
1956 Citroen DS
Τεχνολογική πρωτοπορία: Υδροπνευματική ανάρτηση,υδραυλικά συστήματα.Η DS συγκέντρωνε ένα σύνολο από καινοτομίες.Υδραυλική υποβοήθηση στα φρένα και στο τιμόνι,υδροπνευματική ανάρτηση,καθώς και ημιαυτόματη μετάδοση,χαρακτηριστικά που πρώτη φορά συγκεντρώνονταν ταυτόχρονα σε ένα αυτοκίνητο.
1957 Ford Fairlane 500 Skyliner
Τεχνολογική πρωτοπορία: Μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή.Τα τελευταία χρόνια θυμόμαστε τη Mercedes SLK σαν το μοντέλο που το 1995 χρησιμοποίησε μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή.Κι όμως,πολύ πιο πριν,το 1957,το Fairlane ήταν το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποίησε την πρωτοπορία αυτή και μάλιστα είχε τη δυνα- τότητα να φιλοξενεί και 4 επιβάτες!
1959 Mini
Τεχνολογική πρωτοπορία: Η μπροστινή κίνηση στη μικρή κατηγορία,εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας, εκμετάλλευση χώρου.Μπορεί το Mini να μην ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία με μπροστινή κίνη- ση,ήταν όμως το πρώτο που παράχθηκε μαζικά.Επίσης,η τοποθέτηση του κινητήρα εγκάρσια κάτω από το μπροστινό καπό επέτρεψε την κορυφαία εκμετάλλευση του χώρου έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει 4 ενήλικες στο εσωτερικό του.
1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder
Τεχνολογική πρωτοπορία: Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας.Παρόλο που το συγκεκριμένο μοντέλο είχε χα- ρακτηριστεί ως ανασφαλές σε οποιαδήποτε ταχύτητα,μαζί με το Oldsmobile F-85 Jetfire της ίδιας μητρικής GM ήταν τα πρώτα μοντέλα μαζικής παραγωγής με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.
1966 Lamborghini Miura
Τεχνολογική πρωτοπορία: Κινητήρας στο κέντρο σε αυτοκίνητο παραγωγής.Η Miura ήταν το πρώτο αυτο- κίνητο παραγωγής που είχε τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος εγκάρσια,μπροστά από τον πίσω άξονα των τροχών.Η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο του αμαξώματος δίνει ιδανική κατανομή βάρους στο αυτοκίνητο και,συνεπώς,πολύ καλή οδική συμπεριφορά.Η λύση αυτή υιοθετήθηκε από ένα πλήθος supercars τα μετέπειτα χρόνια.
1971 Chrysler Imperial
Τεχνολογική πρωτοπορία: Ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων.Παρόλο που το Jensen FF το 1966 ήταν πραγματικά το πρώτο αυτοκίνητο με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων,παράχθηκε μόνο σε μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα.Σε αντίθεση με το Jensen FF,το Imperial παράχθηκε μαζικά για 5 χρόνια και διέθετε ένα ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος και στους 4 τροχούς.
1974 Volvo 240
Τεχνολογική πρωτοπορία: Ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης στο αμάξωμα.Το Volvo 240 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο του οποίου το αμάξωμα σχεδιάστηκε με γνώμονα την παραμόρφωσή του σε μια σύγκρουση,κατά τέτοιον τρόπο ώστε να γίνεται ελεγχόμενα η απορρόφηση της ενέργειας της σύγκρουσης και έτσι να προ- στατεύονται οι επιβαίνοντες. Σήμερα,όλα τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται με το κριτήριο αυτό.
1975 Honda Civic CVCC
Τεχνολογική πρωτοπορία: Όχημα χαμηλών ρύπων.Η απόφαση «υπέρ καθαρού αέρα» το 1965,στις ΗΠΑ,α- παιτούσε προδιαγραφές ρύπων στις οποίες δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομη- χανία.Η Honda όμως το κατάφερε με το CVCC και μάλιστα χωρίς τη χρήση καταλύτη,το 1975.
1980 Audi Quattro
Τεχνολογική πρωτοπορία: Κίνηση σε όλους τους τροχούς εντός δρόμου.Το Audi Quattro ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο που εισήγαγε την ιδέα της χρήσης τετρακίνησης εντός δρόμου,κάτι που εξασφάλιζε κορυφαίο κράτημα και πρόσφυση.Το χαρακτηριστικό αυτό του χάρισε πολλές νίκες στους αγώνες τη δεκαετία του ‘80.
1981 Mercedes-Benz S Class
Τεχνολογική πρωτοπορία: Αερόσακοι.Το 1981 η S Class ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής εξοπλισμένο με αερόσακο οδηγού.Σήμερα,ακόμη και τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα πόλης έχουν στον στάνταρ εξο- πλισμό τους αερόσακους.
1984 Renault Espace
Τεχνολογική πρωτοπορία: Πολυμορφικό αυτοκίνητο ενός όγκου.Το Espace,σχεδιασμένο από τον συμπατρι- ώτη μας Αντώνη Βολάνη,ήταν το αυτοκίνητο όπου όλος ο χώρος επιβατών ήταν ενιαίος και ταυτόχρονα υπήρχε η δυνατότητα διαμόρφωσής του με διαφορετικούς τρόπους.Σχεδόν ταυτόχρονα είχε παρουσιαστεί στην Αμερική και το Dodge Caravan με παραπλήσια χαρακτηριστικά.
1987 Honda Prelude
Τεχνολογική πρωτοπορία: Ενεργητική τετραδιεύθυνση.Το 1987,η Honda,συνδυάζοντας το στρίψιμο των πίσω τροχών με βάση τη θέση του τιμονιού,κατάφερε να δημιουργήσει ένα σύστημα διεύθυνσης που έδινε εντυπωσιακή σταθερότητα και κράτημα στο αυτοκίνητο.
1990 Honda NSX
Τεχνολογική πρωτοπορία: Αλουμινένιο αμάξωμα,κινητήρας με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων,ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού.Το NSX ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που είχε εξ ολοκλήρου αλουμινένιο αμάξωμα.Ο κι- νητήρας του δε χρησιμοποιούσε πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής την τεχνολογία μεταβλητού χρο- νισμού βαλβίδων.Το τιμόνι του είχε επίσης ηλεκτρική αντί υδραυλική υποβοήθηση,με στόχο την εξοικονό- μηση ενέργειας.
1990 Honda Legend
Τεχνολογική πρωτοπορία: Σύστημα πλοήγησης.Η δεύτερη γενιά του Honda Legend που παρουσιάστηκε το 1990 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διέθετε σύστημα πλοήγησης,πριν ακόμη διαδοθεί ευρέως το σύστημα GPS.Το σύστημα της Honda βασιζόταν σε ένα γυροσκόπιο και ήταν διαθέσιμο μόνο για την ιαπω- νική αγορά.
1996 GM EV-1
Τεχνολογική πρωτοπορία: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων.Παρόλο που το EV-1 δεν ήταν αυτο- κίνητο παραγωγής,αλλά ένα εκθεσιακό πρότυπο της GM,και σαφώς όχι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, συνδύαζε επιδόσεις και αυτονομία συγκρίσιμα με σπορ αυτοκίνητα.Έθεσε τις βάσεις για μετέπειτα αυτο- κίνητα της εταιρείας,όπως το Opel Ampera.
1995 Mercedes-Benz W140
Τεχνολογική πρωτοπορία: Ηλεκτρικό σύστημα ευστάθειας.Οι πρώτες μελέτες για την ανάπτυξη ενός συστή- ματος πλήρους ελέγχου της ευστάθειας των αυτοκινήτων ξεκίνησαν το 1987 από την Mercedes-Benz σε συνεργασία με την Bosch.Τελικά προσφέρθηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1995 στη Mercedes S-Class W140 με την ονομασία Elektronisches Stabilitäts programm (ESP).
1997 Toyota Prius
Τεχνολογική πρωτοπορία: Υβριδικό αυτοκίνητο.Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που μπορούσε να συνδυ- άσει κίνηση με συνδυασμό χρήσης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτροκινητήρα,ήταν το Toyota Prius.Το κόστος του δεν ήταν απαγορευτικό,κάτι που το έκανε εξαιρετικά δημοφιλές.
2008 Honda FCX Clarity
Τεχνολογική πρωτοπορία: Κίνηση με χρήση κυψελών υδρογόνου.Το FCX Clarity είναι το πρώτο ηλεκτρο- κίνητο αυτοκίνητο που μετατρέπει μέσω των κυψελών το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια.Ίσως,σε μερικά χρόνια,να δούμε το σύστημα αυτό σε αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής.
2011 Opel Ampera
Τεχνολογική πρωτοπορία: Υβριδικό αυτοκίνητο με δυνατότητα φόρτισης.Το Ampera είναι το πρώτο αυτοκί- νητο που μπορεί να φορτιστεί μέσω του δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος του σπιτιού μας.Παράλληλα,διαθέτει και ένα βενζινοκινητήρα που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει σε περίπτωση που οι μπαταρίες του είναι άδειες από ηλεκτρικό ρεύμα.

Πηγή: Δημήτρης Σαραφίδης
www.carblogger.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ,τα σχόλια να σχετίζονται με την ανάρτηση και να είναι ευπρεπή.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.